Over Laravel

Laravel: het #1 framework binnen PHP

Laravel is een framework binnen de PHP wereld. PHP is een programmeertaal die gebruikt wordt om websites en webapplicaties in te bouwen. De taal is in 1994 ontworpen en naar schatting gebruikt ruim 80% van alle websites PHP als programmeertaal. Ook populaire sites zoals Facebook gebruiken PHP onder de motorkap.

Om het bouwen van websites en webapplicaties makkelijker en sneller te maken, wordt er binnen PHP vaak gewerkt met frameworks. Een framework is een set aan code componenten die het programmeren makkelijker en sneller maakt; denk daarbij bijvoorbeeld aan een Ideal betaling, een inlogscherm of het gebruikersbeheer. Vaak maken de gebruikers van een framework afspraken hoe die componenten gebruikt moeten worden. Zo wordt een applicatie - gebouwd in een framework - overdraagbaar tussen verschillende developers.

Het Laravel framework bestaat al sinds 2011. Wereldwijd maken ruim 50.000 developers gebruik van het framework, waarmee het één van de populairste en grootste frameworks ter wereld is.

Voordelen

Naast de bovenstaande voordelen rondom het gebruik van een framework, heeft het Laravel framework een aantal specifieke voordelen:

• Het is Open Source.
  • Het is betrouwbaar en veilig.
  • De Laravel applicaties zijn licht en snel.
  • De applicaties zijn eenvoudig te onderhouden en makkelijk uit te breiden.
  • De applicaties zijn makkelijk te koppelen aan andere systemen.
  • Je krijgt de mogelijkheid tot geautomatiseerd testen.
  • Er is een uitgebreide foutafhandeling.
  • Een community van ruim 50.000 developers voegt dagelijks nieuwe componenten aan het framework toe.

Testimonials

Gert-Jan Bos Hoofd communicatie bij Stichting Studiekeuze123
Dopper is een social enterprise. Winst is niet ons doel, maar een betere wereld wel. Als wij die ambitie waar willen maken, moeten onze IT-oplossingen gewoon van topkwaliteit, slim en schaalbaar zijn. Daar wil ik niet steeds over hoeven nadenken. Laravel is daar het juiste framework voor.
Merijn Everaarts Founder en CEO Dopper